- porady
- konsultacje
- wykłady i prelekcje
- warsztaty
- terapia rodzin
- mediacje i interwencja kryzysowa
- działalność informacyjno-szkoleniowa
Ćwiczenia – do pobrania
Percepcja słuchowa karty pracy – Pobierz
Ortografia-karty-pracy.zip-Pobierz
Ćwiczenie-funkcji-percepcyjno-–-motorycznych-zaangażowanych-w-proces-nabywania-umiejętności-czytania-i-pisania-1Pobierz
Percepcja wzrokowa karty pracy -Pobierz
Propozycje tematów:
- Tworzenie właściwych warunków dla rozwoju dziecka w rodzinie.
- Organizowanie dziecku warunków do nauki.
- Mowa dziecka – zagadnienia rozwojowe. Jak wspomagać rozwój mowy dziecka?
- Gotowość szkolna warunkiem powodzenia w szkole.
- Dostrzeganie i rozwijanie zdolności dziecka.
- Wspieranie dziecka w pokonywaniu trudności.
- Jak kształtować relacje z dziećmi? Skuteczna komunikacja rodzic – dziecko.
- Dobro wypiera zło – wychowanie do odpowiedzialności.
- Grupa rówieśnicza, media, internet.
- Korzystanie z mediów społecznościowych – kto? kiedy? po co?
- Trudności wychowawcze w okresie dorastania – jak sobie z nimi radzić?
- Alkohol, narkotyki, dopalacze, nikotyna.
- Promocja zdrowego stylu życia.
- Przejawy i powody lęków u dzieci/młodzieży.
- Jak organizować pracę z dzieckiem nadruchliwym, nadpobudliwym?
- Dziecko z niepełnosprawnością w szkole.
- Praca z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce.
- Prawa i obowiązki ucznia.
Inne zgłaszane tematy.
SZKOŁA DLA RODZICÓW – „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały; jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” – warsztaty w poradni.
Psychoedukacja i pedagogizacja rodziców (odbywa się zgodnie z zapotrzebowaniem placówek i rodziców) z zakresu rozwoju edukacji, wychowania dziecka i profilaktyki.