Nauczyciele

  • porady i konsultacje
  • wykłady i prelekcje
  • warsztaty
  • grupy wsparcia
  • mediacje i interwencje kryzysowe
  • działalność informacyjno-szkoleniowa
  • sieci współpracy i samokształcenia
  • diagnoza potrzeb przedszkola/szkoły.

Proponowane sposoby organizacji: indywidualne, zespołowe (rady pedagogiczne, grupy nauczycieli, wychowawców, specjalistów).

Propozycje tematów:

  • Dziecko/uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (np.: z zaburzeniami komunikacji, z niepełnosprawnością, z chorobą przewlekłą, zdolny, słaby, nadpobudliwy, nieśmiały) w przedszkolu/szkole.
  • Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
  • Dziecko w kryzysie (autoagresja, zaburzenia odżywiania i inne).
  • Klimat i kultura szkoły a zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli.
  • Jak nie poddać się wypaleniu zawodowemu?
  • Budowanie strategii pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania w środowisku szkolnym i rodzinnym.
  • Spójrz inaczej – wspieranie rozwoju osobowości ucznia i jego zdolności przystosowania się społecznego (klasy I-III).
  • Dobro wypiera zło – jak przemienić trudną sytuację w szansę wychowawczą? Wychowanie do odpowiedzialności.
  • Integracja  sensoryczna – znaczenie w funkcjonowaniu dziecka.
  • Jak postępować z nastolatkami, by nie nastręczały trudności wychowawczych?
  • Mediacja – sztuka rozwiązywania konfliktów.

Istnieje możliwość przygotowania prelekcji, warsztatów zgodnie z zapotrzebowaniem placówki.

Wspomaganie nauczycieli i wychowawców odbywa się zgodnie z zapotrzebowaniem składanym przez przedszkola i szkoły/ placówki.