- porady i konsultacje
- wykłady i prelekcje
- warsztaty
- grupy wsparcia
- mediacje i interwencje kryzysowe
- działalność informacyjno-szkoleniowa
- sieci współpracy i samokształcenia
- diagnoza potrzeb przedszkola/szkoły.
Proponowane sposoby organizacji: indywidualne, zespołowe (rady pedagogiczne, grupy nauczycieli, wychowawców, specjalistów).




Materiały pochodzą ze strony internetowej https://www.edukacja.fdds.pl/?option=com_szkolenia&optrs=9&fnd=&grupa=0&offset=1&sort=1&szkolenie=16445&tekst=16445#opisszkolenia
Propozycje tematów:
- Dziecko/uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (np.: z zaburzeniami komunikacji, z niepełnosprawnością, z chorobą przewlekłą, zdolny, słaby, nadpobudliwy, nieśmiały) w przedszkolu/szkole.
- Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Dziecko w kryzysie (autoagresja, zaburzenia odżywiania i inne).
- Klimat i kultura szkoły a zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli.
- Jak nie poddać się wypaleniu zawodowemu?
- Budowanie strategii pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania w środowisku szkolnym i rodzinnym.
- Spójrz inaczej – wspieranie rozwoju osobowości ucznia i jego zdolności przystosowania się społecznego (klasy I-III).
- Dobro wypiera zło – jak przemienić trudną sytuację w szansę wychowawczą? Wychowanie do odpowiedzialności.
- Integracja sensoryczna – znaczenie w funkcjonowaniu dziecka.
- Jak postępować z nastolatkami, by nie nastręczały trudności wychowawczych?
- Mediacja – sztuka rozwiązywania konfliktów.
Istnieje możliwość przygotowania prelekcji, warsztatów zgodnie z zapotrzebowaniem placówki.
Wspomaganie nauczycieli i wychowawców odbywa się zgodnie z zapotrzebowaniem składanym przez przedszkola i szkoły/ placówki.