Funkcjonuje w poradni od 2013 roku.
Celem pracy zespołów WWR jest pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole.
W skład zespołu wchodzą (w zależności od potrzeb dziecka):
- pedagog w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji
- pedagog specjalny
- oligofrenopedagog
- logopeda
- psycholog
- neurologopeda
- surdopedagog
- fizjoterapeuta
- terapeuta SI
Pomocą zespołu wczesnego wspomagania rozwoju może być objęte dziecko posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
Zapraszamy rodziców dzieci ze stwierdzoną niepełnosprawnością do korzystania z bezpłatnych usług naszego zespołu.
Wczesne wspomaganie rozwoju jest szansą dla Twojego dziecka na:
- lepszy rozwój psychoruchowy, społeczny i emocjonalny,
- lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym otoczeniu,
- minimalizowanie skutków niepełnosprawności.
Rodzicom zapewniamy:
- wsparcie psychologiczne,
- fachowe konsultacje i porady w zakresie pracy z dzieckiem,
- pomoc w kształtowaniu postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem,
- opracowanie indywidualnego programu wczesnego wspomagania rozwoju dla dziecka.
Wydawanie orzeczeń i opinii przez Zespoły Orzekające
PODSTAWY PRAWNE
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych .
ZESPOŁY ORZEKAJĄCE
Zespół orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łęcznej wydaje orzeczenia dla:
a) uczniów szkół mających siedzibę na terenie działania poradni
b) dzieci w wieku przed rozpoczęciem obowiązku szkolnego – orzeczenia i opinie o potrzebie wczesnego wspomagania zamieszkałych na terenie działania poradni.
Zespoły orzekające Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łęcznej, wydają następujące orzeczenia i opinie:
1.a) orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci:
– niesłyszących i słabo słyszących,
– niewidomych i słabo widzących,
– z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym ,
– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym,
– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
– niedostosowanych społecznie,
– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
b) orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnych lub zespołowych, dla dzieci niepełnosprawnych w stopniu głębokim,
c) orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
d) orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
e) opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
Zasady kwalifikacji na Zespół Orzekający:
1.Wniosek rodziców/ opiekunów prawnych, pełnoletniego ucznia.
2.Dokumentacja uzasadniająca wniosek: w szczególności wydane przez specjalistów opinie, zaświadczenia oraz wyniki obserwacji i badań
psychologicznych, pedagogicznych i lekarskich, jeśli do wydania orzeczenia albo opinii jest niezbędna informacja o stanie zdrowia dziecka.
3.Jeżeli wniosek dotyczy wydania orzeczenia o potrzebie indywidualnego przygotowania przedszkolnego albo orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, wnioskodawca dołącza do wniosku zaświadczenie o stanie zdrowia dziecka, w którym lekarz określa:
a) okres – nie krótszy jednak niż 30 dni – w którym stan zdrowia dziecka uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub szkoły;
b) rozpoznanie choroby lub innej przyczyny powodującej, że stan zdrowia dziecka uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub szkoły;
c) zakres, w jakim dziecko, któremu stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola, może brać udział w zajęciach, w których realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego, organizowanych z grupą wychowawczą lub indywidualnie w odrębnym pomieszczeniu w przedszkolu;
d) zakres, w jakim uczeń, któremu stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły, może brać udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, organizowanych z oddziałem w szkole lub indywidualnie w odrębnym pomieszczeniu w szkole.
e) w przypadku ucznia szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie, wnioskodawca dołącza do wniosku o wydanie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania zaświadczenie określające możliwość dalszej realizacji praktycznej nauki zawodu, wydane przez lekarza medycyny pracy.